Wprowadzenie rozmaitych nowoczesnych technologii bardzo zmieniło charakter naszej codziennej pracy. Wśród najbardziej znaczących rozwiązań, których niebagatelne znaczenie uwydatniły okoliczności ostatnich dwóch lat, jest zdalny pulpit i zdalna pomoc. Obie formuły wymagają połączeń zdalnych, ale różnią się pod pewnymi względami.

Co to jest pulpit zdalny?

Pulpit zdalny to połączenie, które zapewnia użytkownikowi pełny dostęp zdalny do urządzenia hostującego, niezależnie od odległości jaka dzieli serwer od osoby korzystającej z jego zasobów. Najprostszym przykładem jest użytkowanie komputera osobistego w domu podczas łączenia się z komputerem, fizycznie będącym w pracy. Zazwyczaj w tego rodzaju konfiguracji, ekran komputera hosta jest blokowany po rozpoczęciu sesji. Zdalny komputer będzie miał dostęp do wyjścia wideo i będzie widoczny na zdalnym ekranie. Z drugiej strony komputer host wykonuje całe przetwarzanie danych przekazywanych z komputerów osobistych do komputerów roboczych.

Pulpit zdalny jest nastawiony na produktywność pracowników i łatwy dostęp do wspólnych danych w sieci firmowej. Umożliwiając pracownikowi dostęp do danych na komputerze głównym z jego komputera osobistego, na przykład z domu, Pulpit Zdalny jest doskonałym sposobem na utrzymanie spójnego obszaru roboczego, niezależnie od lokalizacji użytkowników.

A co z pomocą zdalną?

Remote Assistance różni się od Remote Desktop, ponieważ jego głównym celem jest zapewnienie użytkownikowi wsparcia technicznego na odległość. Użytkownik pozwala technikowi zdalnie uzyskać dostęp do problematycznego urządzenia i podglądnąć, co faktycznie dzieje się na ekranie. Host prosi użytkownika o zalogowanie się i udostępnienie ekranu oraz urządzeń peryferyjnych.

Prawidłowo skonfigurowany komputer hosta umożliwia agentowi pomocy technicznej kontrolowanie hosta. Pomaga to zespołowi IT rozwiązywać problemy bez konieczności fizycznej obecności w czasie naprawy komputera. Zespoły IT mogą działać szybko i wydajnie dzięki odpowiednim narzędziom pomocy zdalnej.

Jak TSplus może pomóc?

Dysponując pełnym zestawem produktów Remote Access, Remote Work i Remote Support, TSplus może poszczycić się również znakomitym zespołem ekspertów, posiadających wieloletnie doświadczenie w dziedzinie środowisk zdalnych. Niezależnie od tego, czy potrzebujesz zdalnego pulpitu, czy rozwiązania do zdalnej pomocy, nasz ekspert wyjaśni, jak działają oba systemy. Jeśli masz jakiekolwiek pytania dotyczące pulpitu zdalnego, możesz liczyć na dalszą pomoc naszego zespołu. Zespoły Sprzedaży i Wsparcia TSplus są do Twojej dyspozycji. Sprawdź naszą witrynę, aby dowiedzieć się więcej lub pobrać 15-dniową wersję próbną dowolnego produktu TSplus.

   vs   

Translate »