Oprogramowanie do dostępu zdalnego jest niezastąpionym narzędziem w rękach specjalistów IT, pozwalającym w szczególności na rozwiązywanie problemów technicznych poza siedzibą firmy i wirtualne spotkania. Funkcje niezwykle istotne zwłaszcza w kontekście kryzysu związanego z covid, ale też ułatwiające codzienne funkcjonowanie wielu biznesów. Rozwiązanie pozwala bowiem uzyskać dostęp do innego komputera i korzystać z niego niezależnie od jego lokalizacji lub sieci.
TeamViewer od lat jest najbardziej rozpoznawalnym na rynku profesjonalnym rozwiązaniem do zdalnej obsługi, często pozostając pierwszym wyborem klientów. Ugruntowana pozycja marki, bazująca na długoletnim doświadczeniu i potężnych nakładach marketingowych, może jednak nie koniecznie iść w parze z pełną elastycznością i możliwością dostosowania narzędzi do potrzeb konkretnej infrastruktury zdalnej. Innymi słowy, nie jest to najlepsze rozwiązanie dla wszystkich. Licencje komercyjne TeamViewer należą do najdroższych w branży zdalnego pulpitu, ponadto wielu byłych użytkowników dostrzegało problemy dotyczące niskich prędkości połączenia lub opóźnień. Na szczęście dostępne są jeszcze inne opcje oprogramowania do obsługi zdalnej, z których każda oferuje własny zestaw unikalnych funkcji i korzyści. Alternatywy, często nie ustępując konkurentowi swymi możliwościami, pozwalają nawet na bardziej efektywne wykorzystanie zasobów, a przy tym wymagają tańszych licencji.
Oto nasza subiektywna lista sześciu najlepszych alternatywnych rozwiązań dla TeamViewer, przeznaczonych do zdalnego wsparcia.
Programy do zdalnego wsparcia i kontroli komputera. Najlepsze alternatywy dla Teamviewer
Oto lista najlepszych alternatywnych programów do zdalnej pomocy technicznej. Każde z nich opatrzyliśmy krótką opinią, bilansem zalet i wad, który przedstawi Wam lepszy wgląd w korzyści danego rozwiązania.
TSplus Remote Support
Nasz ranking otwieramy naszym ulubionym rozwiązaniem – TSplus Remote Support to niezawodne i bezpieczne rozwiązanie do zdalnego wsparcia, które oferuje szereg funkcji, niezbędnych dla specjalistów IT i firm, chcących zapewnić szybką i bezproblemową pomoc techniczną dla swoich pracowników i klientów. Oprogramowanie jest łatwe w użyciu i można je szybko skonfigurować bez dodatkowych wymagań sprzętowych lub programowych. Szeroki zakres wariantów i nieograniczona liczba licencjonowanych użytkowników, umożliwia zarówno indywidualną sesję wsparcia, jak i współpracę całego zespołu. Może być również używany dla celów szkoleń grupowych.
Plusy:
- Łatwy w użyciu i konfiguracji
- Świetny stosunek jakości do ceny, co czyni go atrakcyjnym konkurentem dla najbardziej cenionych rozwiązań tej klasy i funkcjonalności.
- Obsługa wielu sesji jednoczesnych.
- Nieograniczona liczba licencjonowanych użytkowników
- Oferuje kompleksowy zestaw funkcji do zdalnego wsparcia, w tym przesyłanie plików, czat, udostępnianie ekranu, nagrywanie sesji i zrzuty ekranu.
- Wysoki poziom bezpieczeństwa dzięki zaawansowanym środkom szyfrowania i uwierzytelniania (TLS/SLL).
- Wysoka wydajność przechwytywania ekranu (FPS), co skutkuje niezwykle płynną i responsywną sesją zdalną, umożliwiając technikom bezproblemową nawigację i rozwiązywanie problemów z wyjątkową szybkością i precyzją.
- Minimalizacja zużycia procesora.
- Obsługa nienadzorowanych sesji zdalnego dostępu.
- Wake-on-LAN
Minusy:
- Ograniczona czasowo wersja próbna – 15 dni.
- W przypadku bardzo dużych infrastruktur IT, rozbudowanych zespołów wsparcia lub korporacji, możesz potrzebować większej liczby kanałów do połączeń jednoczesnych. Skontaktuj się z zespołem sprzedaży TSplus.
AnyDesk
Jednym z pierwszych skojarzeń, jeśli mowa o alternatywach dla TeamViewer, dla wielu użytkowników jest oprogramowanie AnyDesk. Podobnie jak TeamViewer, AnyDesk jest rozwiązaniem dość powszechnie znanym i zawiera wiele funkcji, umożliwiających zdalny dostęp do urządzeń z dowolnego miejsca.
Any desk można uruchamiać w sposób mobilny lub instalować, jak zwykły program. Aplikacja jest równie lekka, jak TSplus Remote Support. A połączenia między zdalnymi urządzeniami są podobnie szybkie i niezawodne. Oprogramowanie wykorzystuje DeskRT , kodek wideo zaprojektowany specjalnie dla graficznych interfejsów użytkownika. Niewątpliwą zaletą w przypadku tego rozwiązania jest wysoka szybkość transmisji danych z udostępnianiem ekranu 60 FPS.
Plusy:
- Szybkie i niezawodne połączenia.
- Zapewnia obsługę niskich opóźnień, co sprawia, że działania użytkownika są natychmiast przenoszone na zdalnie sterowane urządzenie, co przekłada się na bardziej naturalną interakcję użytkownika.
- Oferuje szereg funkcji zdalnego wsparcia, w tym przesyłanie plików i nagrywanie sesji.
- Obsługa wielu platform, obejmująca systemy Windows, Linux, Free BSD, macOS, iOS i Android.
- Bezpieczeństwo: wykorzystuje technologię TLS 1.2 wraz z asymetrycznym szyfrowaniem RSA 2048 do weryfikacji każdego połączenia.
Wady :
- Ograniczona wersja darmowa.
- Dość wysoka cena, jeśli oprogramowanie wykorzystywane jest przez zespół wsparcia i potrzebujesz większej liczby jednoczesnych połączeń. Brak rabatów ilościowych w przypadku dużych organizacji.
- Brakuje niektórych zaawansowanych funkcji, takich jak zdalne drukowanie.
Remote Support Splashtop
Remote Support Splashtop to oprogramowanie do zdalnego wsparcia przeznaczone dla firm i specjalistów IT. Oprogramowanie oferuje szereg funkcji, w tym udostępnianie ekranu, przesyłanie plików i zdalne drukowanie.
Splashtop wyróżnia się jako alternatywa dla TeamViewer, oferując kilka pakietów zdalnego dostępu – plan dla osób indywidualnych, małych zespołów oraz dla działu IT, a nawet rozwiązania korporacyjne dla dużych organizacji – zaprojektowanych tak, aby można je było dostosować do unikalnych potrzeb każdego użytkownika. Ten szeroki zakres opcji sprawia, że Splashtop jest znacznie korzystniejszym i bardziej elastycznym wyborem w porównaniu z TeamViewer. który łącząc wszystkie swoje funkcje, oferuje produkt wszechstronny i kompleksowy, lecz drogi.
Splashtop wydaje się być ukierunkowany na dostawców usług zarządzanych i firmy typu helpdesk, zapewniające klientom wsparcie ad-hoc. Sporym ułatwieniem w tym kontekście jest możliwość połączenia z komputerami stacjonarnymi i urządzeniami mobilnymi klientów za pomocą prostego 9-cyfrowego kodu.
Plusy:
- zapewnia użytkownikom wysokiej jakości połączenia zdalne, które są szybkie i bezpieczne; sesje zdalne są szyfrowane za pomocą TLS i 256-bitowego szyfrowania AES.
- Łatwy w użyciu i wdrożeniu.
- Obsługa wielu platform – Splashtop obsługuje dowolny komputer, tablet lub urządzenie mobilne działające w systemach operacyjnych Windows, Mac, iOS, Android.
- Obsługa nienadzorowanego zdalnego dostępu .
Wady :
- Wdrażany dla dużych zespołów lub przedsiębiorstw, może okazać się kosztowny.
- Skomplikowane warianty oprogramowania
- Wysokie zużycie procesora
- Ograniczona czasowo darmowa wersja próbna – 7 dni.
LogMeIn Rescue
Twórca LogMeIn, GoTo oferuje kolejną popularną alternatywę wobec TeamViewer, która pozwala użytkownikom nie tylko uzyskać zdalny dostęp do komputerów z dowolnego urządzenia, ale także zdalną diagnostykę, kontrolę i współpracę w celu rozwiązywania problemów technicznych. LogMeIn Rescue jest jednym z rozwiązań zdalnego pulpitu, które znajdują się pod szyldem marki LogMeIn. Szczegółowym jego zastosowaniem jest wsparcie IT na poziomie korporacyjnym. LogMeIn Rescue to oparte na chmurze oprogramowanie dla wyspecjalizowanych zespołów wsparcia IT, zapewniające szeroki zakres funkcji. Oprogramowanie jest łatwe w użyciu i można je szybko skonfigurować. Jednak, zasadniczą wadą tego rozwiązania jest jego cena. Generalnie, LogMeIn cieszy się sławą dostawcy jednych z najdroższych produktów do zdalnego dostępu w branży, co sprawia że nie będzie idealnym rozwiązaniem dla małych zespołów i indywidualnych specjalistów.
Plusy:
- Oprogramowanie oferuje liczne funkcje zdalnego wsparcia, w tym czat, przesyłanie plików i nagrywanie sesji, diagnostyka, monitorowanie.
- Obsługa wielu platform.
- Sesje nienadzorowane i obsługa wielosesyjna.
- Wysoki poziom bezpieczeństwa dzięki uwierzytelnianiu dwuskładnikowemu i szyfrowaniu.
Wady :
- Drogie rozwiązanie, przeznaczone raczej dla dużych zespołów lub korporacji posiadających duży budżet IT.
- Ograniczona darmowa wersja próbna.
RemotePC
Ja sama nazwa wskazuje, RemotePC to oprogramowanie do zdalnego dostępu, umożliwiające zdalne sterowanie komputerem z innego urządzenia, co czyni go idealnym narzędziem do zdalnej pomocy technicznej. Podobnie, jak omawiane wcześniej rozwiązania, oferuje szereg funkcji dla specjalistów IT i firm. Również jest łatwe w użyciu i nie wymaga skomplikowanej konfiguracji.
Plusy:
- Oferuje szereg funkcji zdalnego wsparcia, w tym transfer plików i nagrywanie sesji, możliwość rozmowy podczas sesji.
- szyfrowanie TLS v 1.2 / AES-256
- Wielu użytkowników na jednym komputerze
- Obsługa wielu platform: Android, iOS, Mac, Linux
- Przystępna cena.
Wady :
- Ograniczona wersja darmowa – 7-dniowy bezpłatny okres próbny.
- Brakuje niektórych zaawansowanych funkcji, takich zdalne drukowanie.
Zoho Assist
to niezawodna i niedroga alternatywa dla TeamViewe. Charakteryzujące się dużą szybkością oprogramowanie do obsługi zdalnej, które także pozwala na dostosowanie do indywidualnych wymagań każdej firmy. Na tle prędkości połączeń ma zdecydowaną przewagę nad TeamViewer. Posiada szeroką gamę narzędzi i umożliwia tworzenie nadzorowanego i nienadzorowanego dostępu do dowolnego urządzenia, działając wydajnie w systemach: Windows, Mac, Linux, Android i iOS.
Zoho Assist może obsługiwać wiele monitorów, a także automatycznie wykrywać te z nich, które są aktywne, umożliwiając nawigację między różnymi zdalnymi pulpitami. Ale jeśli chodzi o negatywy, oprogramowanie jest drogie, a krzywa uczenia się jest dość stroma.
Plusy:
- Obsługuje zdalny dostęp, nagrywanie sesji i funkcje konferencyjne, opcje czatu głosowego i video.
- Bezpieczeństwo: SaaS, TLS.
- Transfer danych wysokiej jakości z 256-bitowym szyfrowaniem SSL AES.
- Bezproblemowe przesyłanie plików i nawigacja między wieloma monitorami
- Obsługa wielu platform: Android, iOS, Mac, Linux
Wady :
- Ograniczona wersja bezpłatna – 15-dniowy okres próbny.
- Oprogramowanie jest drogie.
- Stroma krzywa uczenia się
Podsumowując
Mimo, iż TeamViewer jest uznawany za najpopularniejsze oprogramowanie do obsługi zdalnej na rynku, ma istotne ograniczenia. Opóźnienia i złożony interfejs (mimo iż przeszedł ostatnio istotny lifting) mają ogromny wpływ na doświadczenia użytkowników. A błędy w zakresie UX skłaniają wielu klientów do poszukiwania alternatyw, których na rynku nie brakuje. Są dostępne zarówno ograniczone czasowo lub funkcjonalnie opcje bezpłatne, które można zastosować do indywidualnych potrzeb, jak również ukierunkowane na duże firmy wysokospecjalistyczne narzędzia do wielopoziomowej pomocy zdalnej. Świadomość tej różnorodności i dostępności wielu opcji jest z jednej strony zaletą, z drugiej utrapieniem przy dokonywaniu wyboru w tej gęstwinie propozycji. Każde z rozwiązań oferuje szereg funkcji i korzyści. Dlatego warto skupić się najpierw na specyficznych potrzebach danej firmy i oszacować możliwości budżetu. I ostatecznej decyzji nie opierać się wyłącznie na sile wizerunkowej marki, lecz walorach konkretnego produktu w kontekście funkcji, na których najbardziej nam zależy w realizacji indywidualnych celów biznesowych.
Wśród przedstawionych tutaj znakomitych alternatyw umieściliśmy na szczycie listy TSplus Remote Support – oprogramowanie, które wciąż ewoluuje, zyskując coraz to nowe ulepszenia w zakresie funkcji zdalnej pomocy. Szybkość, wydajność, cały wachlarz narzędzi niezbędnych do bezproblemowego rozwiązywania problemów technicznych, do tego minimalizacja obciążenia procesora, świetny, sfokusowany na użytkownika design, a przy tym intuicyjna i prosta obsługa, zarówno po stronie agenta, jak i użytkownika końcowego – już to czyni TSplus Remote Support doskonałą alternatywą dla TeamViewer. Jeśli dodać do tego wszystkiego atrakcyjną na tle konkurencji cenę oraz koncentrację na bezpieczeństwie zdalnych połączeń, otrzymamy produkt, który z powodzeniem staje do walki z globalnym liderem zdalnych połączeń.
A po stronie marki TSplus również stoi historia długoletniego międzynarodowego doświadczenia w branży.