fbpx

Ostatnio nasz zespół programistów skupił się na sposobie przesyłania protokołu RDP z komputera Mac na komputer PC za pomocą Remote Support TSplus.

Jak przeprowadzić zdalne połączenie z komputera Mac do PC, używając protokołu RDP, w celu udzielenia zdalnego wsparcia?

Choć system Windows jest wciąż najpopularniejszym systemem operacyjnym na rynku komputerów osobistych i globalnym hegemonem, jeśli chodzi o wykorzystanie go w biznesie, to jednak nawet wśród użytkowników, którzy zasadniczo w codziennej praktyce korzystają z oprogramowania Microsoft, rośnie przekonanie o konieczności coraz bardziej elastycznego dostosowania do potrzeb alternatywnych systemów operacyjnych, w tym najprężniej rosnącego w siłę MacOS. W wielu firmach znajduje się miejsce na co najmniej jedno urządzenie Mac, które wykorzystywane jest do różnych specjalistycznych zadań.

Sektor IT rozwija się bardzo intensywnie, otwierając przed użytkownikami niezliczone możliwości i ogromny potencjał zastosowań, w coraz większym zakresie różnych aspektów rzeczywistości. Dostępność technologii sprawia, że wsparcie w dziedzinach technicznych jest obecnie podstawową koniecznością dla każdej firmy, organizacji, a nawet zwykłego gospodarstwa domowego. Nie każdy dysponuje odpowiednimi zasobami kompetencji i umiejętności, by poradzić sobie z nieraz skomplikowanymi problemami. W związku z tym zewnętrzna pomoc specjalisty w dziedzinie systemów komputerowych często jest niezbędna.

Już od dłuższego czasu nasz zespół programistów opracowuje rozwiązania, które mają na celu otwierać nowe, innowacyjne możliwości przed klientami korzystającymi ze zdalnego wsparcia. Ostatnio skoncentrowali swoje wysiłki na dostosowaniu rozwiązania TSplus Remote Support tak, aby umożliwić przesłanie protokołu RDP z komputera Mac na komputer PC celem uzyskania zdalnej pomocy.

Z uwagi na coraz większy zakres zastosowania systemu operacyjnego firmy Apple oraz faktu, że firmy – w tym wielu naszych klientów – korzystają ze zróżnicowanych pod tym względem urządzeń, taki krok był dla nas naturalną ścieżką rozwoju oprogramowania Remote Support. Do tej pory maszyny z MacOS były poza zasięgiem naszego oprogramowania. To już jednak przeszłość, nasi klienci mogą zapomnieć o RDP i po prostu zapewnić zdalną kontrolę oraz wsparcie techniczne z komputera Mac na PC za pomocą najnowszej funkcjonalności TSplus Remote Support .

Rozwój i wzrost w wydaniu TSplus

Priorytetem dla nas jest tworzenie i doskonalenie rozwiązań, które będą proste, użyteczne, niedrogie i – co najważniejsze – bezpieczne. Mając przed oczami ten cel, wszystkie zespoły TSplus ściśle ze sobą współpracują, zaopatrując każdy projekt w cenną wiedzę i specyficzne doświadczenie. U podstaw naszych działań zawsze znajdowały się potrzeby i wymagania naszych klientów i użytkowników, a cenny wgląd w tą materię zapewniają nam zarówno sami klienci, jak i regionalni menedżerowie, sprzedawcy, pracownicy działów wsparcia. Owo podejście zorientowane na użytkownika, pozwala naszym programistom tworzyć trafne rozwiązania i wyposażać je w takie funkcje, które idealnie odpowiadają unikalnym wymaganiom naszych klientów.

Kompatybilność TSplus Remote Support z systemem Mac OS

Zdajemy sobie sprawę, że dotychczasowy brak dostosowania do systemu MacOS powodował często, że potencjalni użytkownicy naszego oprogramowania TSplus, pozostawali przy droższych alternatywach lub korzystali z nich równolegle z naszym Remote Support, oczekując na opcję stworzenia pomostu między systemami operacyjnymi. Teraz, odpowiadając na te potrzeby, dzięki wysiłkowi naszego zespołu programistów, wyposażyliśmy nasze rozwiązanie w kolejną potężną funkcję. Dzięki temu, korzystając z Tsplus Remote Support, nie musisz ograniczać zakresu swoich sesji wsparcia do konkretnej platformy. Najnowsza wersja TSplus Remote Support umożliwia pobranie klienta Mac bezpośrednio z naszego internetowego przewodnika szybkiego startu .

Za sprawą nowych możliwości naszego produktu, zapewniamy użytkownikom możliwość świadczenia bardziej kompletnych i efektywnych usług zdalnego wsparcia. To zaś przekłada się na zwiększenie elastyczności i skuteczności Twojego biznesu.

W istocie, możliwości Reomote Support dla systemu Mac działają w obu kierunkach oraz dla sesji z Maca na komputer Mac. Twój potencjał w zakresie zapewniania najwyższej klasy, nieograniczonych barierami systemowymi, usług zostaje w pełni uwolniony, otwierając przed Twoimi zespołami wsparcia zupełnie nowe horyzonty. Możesz więc zapewnić wsparcie dla systemu Windows z urządzenia Mac i odwrotnie. Mac na Windows, Windows na Mac, Mac na Mac i tak dalej – bez dodatkowych opłat.

Co więcej, funkcja ta jest standardowo zawarta w zasobach programu. W przeciwieństwie do rozwiązań innych, konkurencyjnych dostawców, TSplus Remote Support nie wymaga dodatkowych opłat za kompatybilność z komputerem Mac. Jeśli chcesz poznać tę zupełnie nową funkcję, pobierz teraz TSplus Remote Support i wypróbuj jego możliwości.

Aby lepiej dostrzec wszystkie korzyści i ułatwienia, jakie oferuje nowa wersja Remote Support, przedstawiamy główne kroki konfigurowania połączeń zdalnych bez oraz z naszym oprogramowaniem. W celu porównania obu opcji.

Skonfiguruj i włącz protokół RDP między komputerem Mac a komputerem z systemem Windows

Podłączanie do komputerów z systemem Windows z komputera Mac za pomocą protokołu RDP:

  1. Włącz połączenia zdalne na komputerze z systemem Windows:
  • Otwórz Właściwości systemu na komputerze z systemem Windows.
  • Kliknij zakładkę „ Remote”.
  • Upewnij się, że opcja „Zezwalaj na zdalne połączenia z tym komputerem” jest włączona.
  • Upewnij się, że masz odpowiedni poziom ochrony cyberbezpieczeństwa, ponieważ protokół RDP może być podatny na ataki w Internecie.
  1. Zainstaluj i skonfiguruj klienta Microsoft Remote Desktop na swoim urządzeniu Mac:
  • Odwiedź App Store na komputerze Mac.
  • Wyszukaj i zainstaluj klienta „Microsoft Remote Desktop”.
  • Uruchom klienta Pulpitu zdalnego na komputerze Mac.
  • Utwórz profil użytkownika, który będzie gotowy do użycia.
  1. Skonfiguruj połączenie:
  • Obok „Nazwa połączenia” podaj „przyjazną nazwę” (lub nickname) połączenia.
  • W polu „Nazwa komputera” wpisz nazwę nadaną docelowemu komputerowi lub jego adres IP.
  • Nie ma potrzeby konfigurowania bramy, jeśli łączysz się z komputerem w sieci lokalnej.
  • Możesz dodać swoją nazwę użytkownika i hasło do „Poświadczeń”, jeśli chcesz uniknąć ich wprowadzania przy każdym połączeniu.

Podłączanie do komputera Mac z systemu Windows:

  1. Aby połączyć się z komputera PC z systemem Windows na komputerze Mac, potrzebujesz najpierw klienta połączenia dla komputerów Mac, który można pobrać z App Store.
  2. Warto zauważyć, że systemy Mac używają VNC do połączeń ze zdalnym pulpitem. Dlatego głównym zaleceniem jest użycie klienta VNC na komputerze.

Fakt zastosowania klienta VNC leży najprawdopodobniej u podstaw decyzji wielu naszych konkurentów, którzy owszem zapewniają w swej ofercie kompatybilność z komputerami Mac, ale jako dodatkową, wyżej wycenianą funkcję, dostępną w bardziej zaawansowanych i co za tym idzie, bardziej kosztownych pakietach.

Spójrzmy więc, jak sprawa wygląda w przypadku TSplus Remote Support. I jak dalece, wykorzystanie naszego rozwiązania, pomoże Ci uprościć działania w ramach pomocy IT, jak również zmniejszyć koszty.

Kilka słów o Macu, PC, konkurencji i kosztach subskrypcji

Co prawda, funkcje kompatybilności z MacOS są dostępne w TeamViewer i ofercie niektórych innych dostawców, często jednak ta opcja dostarczana jest za dodatkową opłatą. Wiele firm  dołącza ją do bardziej kompletnych i droższych pakietów. TSplus Remote Support z kolei, po prostu zawiera funkcję sesji z Mac do i z PC  we wszystkich dostępnych pakietach. Ponadto, do wszystkich tych połączeń, nawet między komputerami Mac, wystarczy klient TSplus Mac. Jesteśmy przekonani, że to doskonała relacja jakości do ceny.

Co z bezpieczeństwem protokołu RDP?

Jeśli próbujesz połączyć się z komputerem z systemem Windows spoza sieci lokalnej, powinieneś pamiętać o odpowiednim skonfigurowaniu reguły przekierowania portów lub przekierowaniu portów 3389, 80, 443. W zależności od preferowanej metody połączenia. Porty RDP możesz modyfikować na karcie Strona główna.

Skonfiguruj zdalne połączenie między komputerem Mac i PC za pomocą TSplus Remote Support,. Bez protokołu RDP.

Inicjując zdalną sesję wsparcia z TSplus Remote Support możesz zapomnieć o konieczności korzystania z protokołu RDP. Generalnie konfiguracja jest maksymalnie uproszczona, nawet w przypadku komputerów Mac. Wystarczą klienci połączenia, w postaci plików wykonywalnych lub plików DMG, którzy umożliwią ci przejęcie kontroli nad sesją zdalnego wsparcia jako „agent” lub współdzielenie sesji jako użytkownik końcowy.

  1. Pobierz klienta TSplus Remote Support:
  • Pobierz na swój komputer agenta TSplus Remote Support lub plik EXE użytkownika końcowego.
  • Na komputerze Mac pobierz i uruchom Remote Support DMG. Podobnie jak nasz klient Windows, nasz klient Mac jest dostępny poprzez naszą stronę internetową.
  1. Uruchom naszego klienta Mac na swoim urządzeniu:
  • Kliknij dwukrotnie ikonę zestawu słuchawkowego, aby uruchomić naszego klienta połączenia.
  1. Sprawdź połączenie na komputerze PC lub Mac:
  • Zarejestruj się, jeśli jest to Twój pierwszy raz, lub po prostu zaloguj się.
  • Zaakceptuj połączenie przy użyciu danych uwierzytelniających udostępnionych Ci przez użytkownika końcowego lub poproś o udostępnienie ekranu.
  1. Teraz możesz zacząć pracę.
  • Teraz Twój Mac i PC z systemem Windows są połączone, pozostaje tylko zrealizować usługę zdalnego wsparcia technicznego. Po prawidłowym skonfigurowaniu wszystkich elementów, możliwe będzie kontrolowanie dowolnego urządzenia z dowolnego systemu operacyjnego z płynnością, szybkością i bezpieczeństwem, jakie od lat gwarantuje TSplus.

Szukasz niedrogiego, wydajnego i bezpiecznego rozwiązania?

Nasze oprogramowanie gwarantuje szybkie połączenia i niezawodne usługi dla Twojej firmy, za sprawą rozmieszczonych strategicznie na całym świecie serwerów. Ponad to zawsze kładziemy nacisk na bezpieczeństwo, nie uznając żadnych kompromisów w tej kwestii. Bezpieczeństwo jest również jednym z powodów, dla których rezygnowaliśmy z protokołu RDP na rzecz naszej technologii TSplus Remote Support. Płynność sesji TSplus Remote Support stanowi jeden z naszych atutów, a jego potwierdzenie rozpoznajemy w pozytywnych opiniach, jakie otrzymujemy od naszych sprzedawców i klientów.

Jeśli planujesz regularnie zapewniać wsparcie między komputerami PC z systemem Windows i Mac za pomocą TSplus Remote Support, warto rozważyć zakup naszej subskrypcji. Po zarejestrowaniu i zalogowaniu zyskasz dostęp do różnorodnych istotnych funkcji. Oczywiście, jeśli chcesz przetestować funkcje lub skorzystać z Remote Support jednorazowo, nasza bezpłatna 15-dniowa wersja próbna czeka na Ciebie. Po zalogowaniu agenci pomocy technicznej mogą konfigurować dane administratora, zarządzać komputerami na liście i zapisywać wszelkie dostosowania. Można na rzykład nadawać nazwy i sortować urządzenia z systemem Windows lub Mac w folderach za pośrednictwem interfejsu.

Po zarejestrowaniu możesz zmienić swoją nazwę lub dostosować klienta według własnego uznania. Dostosuj interfejs zgodnie z wizualną charakterystyką swojej marki, a następnie wygeneruj alternatywnego klienta.

Domena umożliwiająca połączenia

W zależności od lokalizacji agenta i komputerów zdalnych oraz w celu zapewnienia najlepszej wydajności program Remote Support może kontaktować się z wieloma serwerami przekazującymi. Dlatego podczas konfigurowania Remote Support w sieci z restrykcyjnymi zasadami sieciowymi należy zezwolić na połączenia wychodzące z nazwą domeny *. tsplus-remotesupport.com zarówno po stronie agenta, jak i komputera zdalnego.

Podsumowanie – jak przeprowadzić zdalne połączenie z komputera Mac do PC?

W dynamicznie rozwijającej się dziedzinie zdalnego wsparcia, wprowadzenie kompatybilności z komputerami Mac w TSplus Remote Support wprowadza nasze oprogramowanie w nową erę. To innowacyjne rozwiązanie, niezależne od protokołu RDP, zapewnia, że specjaliści ds. pomocy technicznej mogą bezproblemowo i bezpiecznie zasypać przepaść między komputerami Mac a Windows, bez dodatkowych kosztów. Technologia wciąż ewoluuje i my wraz z nią, dostarczając naszym klientom najlepsze narzędzia do skutecznego i wydajnego zdalnego wsparcia. Przekonaj się o tym!

 Akademia TSplus

Dla naszych klientów i sprzedawców stworzyliśmy Akademię TSplus. Jest to interaktywna platforma edukacyjna, dzięki której możesz zdobywać i testować swoją wiedzę, korzystając z naszych produktów. Po ukończeniu szkolenia uczestnicy otrzymują certyfikat potwierdzający ich osiągnięcia. Ponieważ to szkolenie online, zostało podzielone na mniejsze części, więc naukę możesz podzielić i realizować w dogodny dla siebie sposób. Kliknij w link poniżej i utwórz konto, aby rozpocząć szkolenie.

Translate »