fbpx

Jeśli mielibyśmy odpowiedzieć na pytanie, co stanowi istotę oprogramowania do zdalnego pulpitu, pierwszą myślą będzie możliwość dostępu zdalnego i kontroli nad innym urządzeniem. To jednak bardzo uproszczona definicja, dużo bardziej szerszego zagadnienia, pod którym kryje się całe spektrum funkcjonalności i zastosowań.

Zdalna obsługa komputera jest jednym z nich, a dzięki niej możliwe jest rozwiązywanie problemów technicznych na odległość, instalowanie lub aktualizacja aplikacji, a także udostępnianie ekranu innym użytkownikom. Takie możliwości zapewnia większość dostępnych na rynku narzędzi do zdalnego dostępu. Jak jednak w gąszczu tych propozycji dokonać optymalnego wyboru oprogramowania do zdalnej obsługi pulpitu, które w pełni zaspokoi potrzeby Twojej firmy?

Najlepsze rozwiązania Remote Desktop na wyciągnięcie ręki

Niezależnie od tego, czy potrzebujesz po prostu zdalnego dostępu, czy zdalnej pomocy technicznej, pewne aspekty samej funkcji pozostają niezmienne. Rzeczy, na które warto zwrócić uwagę i które istotnie wpływają na jakość wrażeń z użytkowania danego oprogramowania, to łatwość w konfiguracji i instalacji narzędzia oraz możliwość zcentralizowanego zarządzania. Niewątpliwym atutem jest intuicyjność wszystkich procesów, prostota, a zarazem szybkość konfiguracji.

Z tych właśnie powodów w TSplus postawiliśmy sobie za cel tworzenie prostego i wydajnego oprogramowania. Ponieważ nasza oferta obejmuje różnorodne rozwiązania do zdalnego dostępu, możesz – w zależności od potrzeb – przetestować zupełnie za darmo wszystkie nasze programy do zdalnego pulpitu, w dowolnej konfiguracji. I sprawdzić ich funkcjonalność w kontekście działalności własnej firmy.

Dokładnie to, czego potrzebujesz?

Być może chcesz zapewnić swoim pracownikom zdalny dostęp do ich stacji roboczych podczas podróży służbowej lub z ich osobistych home office, gdy przyjdzie im pracować z domu. A może potrzebujesz zapewnić swoim technikom IT narzędzie, które umożliwi im szybkie i płynne rozwiązywanie problemów, monitorowanie serwerów i aktualizowanie systemów, z dowolnego miejsca i o dowolnym czasie? Pozornie podobne funkcje wymagają zróżnicowanego, stosownego oprogramowania.

Wybór najlepszej alternatywy dla oprogramowania do obsługi zdalnego pulpitu

Może korzystałeś dotychczas z takich rozwiązań, jak TeamViewer, AnyDesk czy SupRemo? Albo używałeś dowolnego darmowego oprogramowania, jakich na rynku pojawiło się w ostatnim czasie sporo, które jednak – jak to bywa w przypadku licencji freeware – niosą za sobą pewne ograniczenia. Pierwszym krokiem w procesie wyboru oprogramowania do pulpitu zdalnego jest odpowiedź na pytanie, jakich właściwie funkcji oczekujesz najbardziej? Czy zależy Ci na minimalizmie i konkretnych pojedynczych  zastosowaniach, ponieważ pracujesz jako freelancer? Czy może potrzebujesz kompleksowego narzędzia z pełnym spektrum możliwości, gdyż Twoja firma zarządza usługami dla innych podmiotów na całym świecie? Jest to więc pytanie o skalę Twoich potrzeb i zasięg Twojego biznesu.

Jaki rodzaj oprogramowania wybrać?

Istnieją oczywiście na rynku oprogramowania zapewniające cały wachlarz możliwości, jaki tylko może zmieścić się w szerokim pojęciu. I oferują jedno rozwiązanie o wielu zastosowaniach. Firma potrzebująca obszernego zakresu funkcji zdalnego dostępu oraz wsparcia może uznać taką opcję za atrakcyjną, ale – tak jak w przypadku sprzętów all-in-one – wraz z rozbudowaniem funkcji, w parze idzie wzrost ceny takiego produktu. I zaawansowanie w zakresie jego komplikacji.

Tymczasem małe i średnie firmy na ogół preferują oprogramowanie mniej zawiłe, bardziej skoncentrowane na konkretnych celach… i w cenie przystępnej, która nie nadwyręży budżetu na inwestycje IT. A zatem, mniejsza cena, mniej opcji, ale za to dokładnie takich, jakie są nam potrzebne dla rozwoju naszego biznesu.

Kiedy już przejdziesz etap rozpoznania swoich potrzeb i wiesz, czy ograniczają się do kilku podstawowych funkcji, czy też chciałbyś dysponować szeroką gamą narzędzi, teraz możesz przystąpić do bardziej szczegółowej oceny, już pod kątem priorytetów z punktu widzenia potrzeb firmy. Możesz sporządzić listę funkcji, które są dla Ciebie najistotniejsze. To ułatwi poszukiwania najlepszego dla Ciebie oprogramowania do pulpitu zdalnego.

Zadbaj o bezpieczeństwo

Niezależnie od celu oprogramowania do zdalnego pulpitu, pierwszą i najważniejszą kwestią, którą musimy rozważyć jest bezpieczeństwo korzystania z danego rozwiązania w warunkach naszej działalności. Temat bezpieczeństwa jest tym bardziej istotny, że wraz z rosnącym trendem w zakresie zdalnych rozwiązań w modelach biznesowych, ochrona danych korporacyjnych w sieci z roku na rok budzi coraz większy niepokój. Wraz z upowszechnieniem się wrażliwych na ataki zachowań pracowników, rośnie aktywność cyberprzestępców. Nasz wybór powinien paść więc na oprogramowanie, które zabezpiecza wszystkie dane za pomocą zapory sieciowej lub przechowuje je na dobrze chronionych serwerach.

Protokoły HTTPS i TLS jako podstawa bezpieczeństwa danych korporacyjnych

Aby zapewnić poufność danych, komunikacja między użytkownikiem końcowym a serwerem musi być bezwzględnie szyfrowana. Dlatego niezbędne do zabezpieczenia procesu zdalnego dostępu będą protokoły HTTPS i TLS. Daje nam to gwarancję integralności transferowanych danych, nawet w sytuacji ich przechwycenia.

Oczywistą oczywistością jest fakt, że piętą achillesową procesu logowania do pulpitów zdalnych, jak i innych przestrzeni w Internecie, są słabe hasła. Prosty zabieg w postaci zastosowania silnych haseł oraz dodatkowe zabezpieczenia mogą zatem stanowić kluczowy czynnik zapewniający bezpieczną pracę w środowisku zdalnym. TSplus Remote Access oferuje w tym kontekście pomocną funkcję dla administratorów, którzy mogą ustalać wymagania dotyczące haseł.

Uwierzytelnianie dwuskładnikowe dla najlepszych alternatywnych programów do obsługi pulpitu zdalnego

Ponieważ naszym priorytetem jest cyberbezpieczeństwo zdalnych połączeń, zawarliśmy 2FA w pakietach TSplus Remote Access oraz w Remote Work. Można jednak zakupić 2FA z dowolnym produktem TSplus lub jako zupełnie samodzielne rozwiązanie. Dlaczego warto? Two Factor Authentication jako dodatek do rozwiązań zdalnego dostępu stanowi według naszej opinii klucz, zapewniający klientom optymalne wykorzystanie oprogramowania do zdalnego pulpitu. Niezależnie od miejsca, w jakim znajduje się użytkownik końcowy oraz z jakiego urządzenie inicjuje zdalną sesję. Zdajemy sobie bowiem sprawę, w jakim stopniu mobilność definiuje współczesny styl życia. Dlatego tak ważne jest zapewnienie  bezpieczeństwa pracy zdalnej.

Zdalne wsparcie potrzebne, jak nigdy dotąd

Jedną z alternatyw oprogramowań do zdalnego rozwiązywania problemów, opracowaną przez naszych programistów jest TSplus Remote Support. Możliwość udostępniania ekranów oraz sterowanie myszą i klawiaturą musi być podstawą oprogramowania do zdalnego wsparcia technicznego. To sedno pracy agentów pomocy technicznej. Dzięki temu mogą zdalnie naprawiać problemy na urządzeniu klienta, przeglądać pliki i ustawienia na jego komputerze, a także udostępniać swój ekran w celach demonstracyjnych i szkoleniowych. Te możliwości to kwintesencja wszystkich rozwiązań RDP.

Natychmiastowe reaktywne udostępnianie ekranu i skalowalna jakość obrazu

Oczywiście, aby jakość serwisu zdalnego nie odbiegała od poziomu usług stacjonarnych techników wsparcia, wszystkie wspomniane funkcje muszą działać natychmiastowo i płynnie. Tak, aby korzystanie z nich było wydajne i bezstresowe. Kolejnym celem jest sprawienie, aby oprogramowanie TSplus było jak najbardziej reaktywne, zarówno z punktu widzenia swojej konstrukcji, jak i dostosowywania ustawień. Niska przepustowość Internetu i słabe połączenia, nie mogą bowiem  zakłócić stabilności sesji zdalnej i udostępniania ekranu, zwłaszcza w tak newralgicznych sytuacjach, jak prace konserwacyjne, czy naprawa systemu. Oprogramowanie do pomocy zdalnej powinno umożliwiać bezproblemową pracę pomimo słabej przepustowości sieci. TSplus Remote Support właśnie takie jest.

Dostęp do niezbędnych informacji i współpraca

Czat i ładowanie plików stanowią podstawowe narzędzia dla agenta zdalnego wsparcia. Dzięki TSplus Remote Support dysponuje on oknem czatu, które służy również jako pulpit nawigacyjny, zawierający ważne informacje i polecenia.

Agenci mogą pracować samodzielnie, ale mogą również połączyć siły, by razem stawić czoło bardziej skomplikowanym zadaniom, wymagającym specjalnej interwencji. Taka multi-sesja umożliwia wykorzystanie wiedzy i doświadczenia różnych członków zespołu, w tym samym czasie. Rzecz dość skomplikowana logistycznie w warunkach pracy stacjonarnej, w środowisku zdalnym nie stanowiąca problemu. Agenci mogą uzyskać dostęp do podstawowych informacji o maszynie klienta. A wśród dodatkowych funkcji znajdziesz na przykład przesyłanie lub pobieranie plików między urządzeniami. Ale są też opcje kopiowania i wklejania, zrzutów ekranu i nagrywania sesji.

W trosce o jakość wrażeń użytkownika, płynność i prostotę doświadczenia, interfejs Remote Support po stronie klienta zaprojektowany został w trybie Lite. Okno czatu klienta zostało uproszczone i zawiera tylko podstawowe polecenia.

Nienadzorowany dostęp w dowolnym momencie

W obecnych warunkach elastycznego czasu pracy, pracy z domu i zespołów pracowników rozsianych na całym świecie, nienadzorowany dostęp otwiera drogę do lepszego zarządzania czasem i wydajności. Mimo faktu, że zespół wsparcia pracuje w innej strefie czasowej niż klient, czy pracuje na inne zmiany, ustalenie dogodnego terminu dla prac technicznych nie stanowi już przeszkody. Wystarczy połączenie z klientem i skonfigurowanie zdalnego połączenia, by działania na urządzeniu klienta mogły się odbywać bez jego fizycznej obecności przy komputerze. Dzięki nienadzorowanemu dostępowi zarówno użytkownik, jak i członek zespołu pomocy mogą znaleźć najbardziej optymalne dla obu stron rozwiązanie.

Najtańsza alternatywa oprogramowania zdalnego dostępu do pulpitu dla systemu Windows

Nasze oprogramowanie wykorzystuje wbudowany protokół Windows do zdalnego dostępu. Remote Acccess i Remote Work bazują na takim dostępie (RDP Client). Są jednak również dostępne z dowolnego urządzenia dzięki naszemu portalowi internetowemu HTML5. Gwarantuje to możliwość zdalnego korzystania z wybranych aplikacji i mieć dostęp do całego pulpitu za pośrednictwem dowolnej przeglądarki internetowej. Wszystko to oferuje stała licencja naszego oprogramowania, którą po jednorazowym zakupie, posiadasz dożywotnio.

Personalizacja ma znaczenie

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów, którym zależy na podkreśleniu obecności swojej marki w wykorzystywanych rozwiązaniach, zapewniliśmy możliwość dostosowania każdego z naszych programów do indywidualnych preferencji i potrzeb korporacyjnych. Pod względem wizualnym, interfejs każdego oprogramowania TSplus może zostać dowolnie dostosowany, poprzez dobranie odpowiednich kolorów, logo itd. Zapewniając unikalną identyfikację wizualną, bezbłędnie rozpoznawalną dla pracowników i klientów danej firmy.

Przystępne oprogramowanie – szereg możliwości

Rodzina produktów TSplus jest większa niż oprogramowania z zakresu zdalnej pomocy – Remote Support – i zdalnego dostępu – Remote Access i Remote Work. Traktując naszą misję kompleksowo i świadomi wyzwań, jakie pociąga za sobą ten typ komunikacji, zaoferowaliśmy również oprogramowanie do monitorowania serwerów i farm, pomagające wydajnie zarządzać zdalną infrastrukturą.

Nasi specjaliści opracowali również solidny pakiet bezpieczeństwa, który – dzięki całym spektrum niezbędnych funkcji – chroni twoje dane i urządzenia, niezależnie od ich typu i lokalizacji. Wszystkie nasz rozwiązania zostały zaprojektowane tak, by oddawać wartości, które są fundamentem firmy od czasu jej powstania. Prostota, niezawodność, bezpieczeństwo oraz doskonały stosunek jakości do ceny. Dodatkowo naszym atutem jest doskonała oferta wsparcia i obsługi klienta.

Najlepsze alternatywy dla RDS

Na rynku jest bardzo wielu dostawców oprogramowania do zdalnego pulpitu. Niektórzy z nich niedawno pojawili się na rynku i na fali kryzysu pandemicznego rozwijają swoją działalność. Niektórzy egzystują w branży od lat. Na rynku zdalnego dostępu, który niewątpliwie przeżywa obecnie dynamiczny trend wzrostowy robi się dość tłoczno. Obecni są tu zarówno bezpośredni producenci oprogramowania, jak i odsprzedawcy lub ci, którzy dostarczają rozwiązania jako usługę. Poruszanie się w tym gąszczu rozmaitych propozycji i właściwy wybór tej, która odpowiada Twoim potrzebom, wymaga nieco refleksji. I najlepiej uporządkowania wniosków tak, aby przedstawiały schemat priorytetów naszego biznesu.

W TSplus wierzymy, że oprogramowanie powinno być wydajne, niedrogie i bezpieczne. Równie ważna jest dla nas prostota i szybkość jego działania, idąca w parze z optymalnym bezpieczeństwem. Każde z naszych rozwiązań zaprojektowaliśmy z myślą o tych głównych wartościach marki. Naszym celem jest zapewnienie najlepszych możliwych wrażeń naszym użytkownikom i klientom. Zachęcamy więc do przetestowania naszych produktów do zdalnego pulpitu już dziś za darmo w pełni funkcjonalnej 15-dniowej wersji próbnej.

 

Translate »